Laatste reisverslag, enjoy!! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Suzanne - WaarBenJij.nu Laatste reisverslag, enjoy!! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Suzanne - WaarBenJij.nu

Laatste reisverslag, enjoy!!

Door: Suzanne

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

15 Augustus 2014 | Oeganda, Jinja

09/08

Vandaag is het zover, we gaan met een groep van 7 meiden raften over de nijl! Een van de wildste plekken ter wereld om te raften. Ja .. zelfs ik ga mee haha! Als eerste gingen we naar de plek waar we ons moeten inschrijven en vanuit daar werden we naar de plek gebracht waar het raften zou beginnen. Voor we gingen starten kregen we een ontbijtje (banaan en een muffin). Daarna moesten we onze bescherming aantrekken, een reddingsvest en een helm. Daar gingen we dan, samen met onze rafter, de raftboot in! Gelukkig was de rafter een van de beste 6 in de wereld, dat stelde toch wat gerust! We kregen eerst allerlei instructies wat we wel en niet moesten doen tijdens het raften. Allemaal toch wel gespannen maar ook heel benieuwd, gingen de eerste stroomversnelling af. Ja met 7 meiden, je kunt wel na gaan hoe het klonk! Het raften was echt heel gaaf om te doen. We zijn wel een paar keer omgeslagen, maar gelukkig aan het eind van de dag allemaal weer heelhuids (op wat blauwe plekken na) aan land.

10/08 Volgens mij heb ik nog nooit zo slecht geslapen van de spanning.. Vandaag gingen we bungeejumpen. Op zich kon ik de spanning nog redelijk in bedwang houden maar toen we eenmaal bovenaan stonden heb ik alleen maar gedacht; ik ga niet, ik ga niet, ik ga niet!! Als eerste krijg je een soort tuigje om je middel, als je eenmaal aan de beurt bent worden je voeten vastgemaakt en daaraan bevestigen ze het elastiek. Toen moest ik opstaan en richting de rand lopen .. Tranen over m'n wangen van angst en ik heb alleen maar gezegd dat ik niet ging springen. Gelukkig hebben de meiden me allemaal aangemoedigd. Ze begonnen met aftellen van 3..2..1..BUNGEE en gelukkig sprong ik toen! Het was zo gaaf om te doen maar ik ben nog nooit zo bang geweest haha! Jullie hebben vast de foto op facebook gezien hihi!
Onze reis zit er al weer bijna op. Ik hoop dat iedereen de blogs leuk vond! Maandag 18/08 landen wij rond 17:15 weer op Schiphol!! Veel liefs aan iedereen!

  • 15 Augustus 2014 - 18:54

    Marjolein:

    Tjonge, super van je dat je het lef had! Ondanks de tranen toch springen. Dat raften is ook spannend en nietz onder gevaar lijkt me. Top. Je hebt wel een geweldige tijd achter de rug, jammer dat het zo snel gaat. Voor je het weet ben je weer thuis. Ik weet niet wanneer je vertrekt maar geniet nog even van het daar zijn. Ik ben trots op mijn nicht. Xxxxx van je tantetje.

  • 15 Augustus 2014 - 18:56

    Marjolein:

    Oeps zag de laatste regel niet. Goede reis terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

Actief sinds 14 Juli 2014
Verslag gelezen: 3187
Totaal aantal bezoekers 5901

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Vrijwilligerswerk Oeganda

Landen bezocht: